Domyślacie się o kim mowa? Oczywiście o BLOOBER TEAM SA, spółka notowana jest na rynku NEWCONNECT i na tle konkurencji prezentuję się naprawdę zdrowo! Przyjemne dla oka raporty finansowe, dobre wskaźniki, a co najważniejsze widoczny postęp przy tworzonych grach.
W ostatnim czasie głośno było o spółce z powodu premiery gry The Medium, gdzie dzięki wsparciu Microsoft firma dotarła do wielu graczy ze swoim tytułem (wg Playtracker ponad milion graczy na konsolach XBOX). Gra sama w sobie spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem, choć i zdarzały się bardzo negatywne opinie (ja sam ograłem tytuł i po zakończeniu czułem się jakbym obejrzał dobry film i zastanawiałem się co się właściwie stało).
Od momentu ukazania się informacji o współpracy z globalnym wydawcą, spekuluje się, że spółka produkuje Silent Hill dla Konami.
Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie _dalej jako „Emitent”_ informuje, iż w dniu wczorajszym zawarł istotną umowę z globalnym wydawcą, jednym ze światowych liderów branży gier, dotyczącą produkcji gry, w oparciu o jeden z brandów posiadanych przez wydawcę. Zgodnie z umową Emitent otrzyma m. in. wynagrodzenie typu „advance” po spełnieniu ustalonych kamieni milowych, a wartość całego budżetu developerskiego przekracza kapitały własne Emitenta.
źródło
Całkiem ciekawe obserwacje poczynił również użytkownik na serwise reddit.com, warto się z nimi zapoznać!
Z mojej strony dodam, że w spółce stosunkowo niedawno pracował(uje) Combat Designer, który chwali się pracami nad tytułem AAA, co więcej może pochwalić się w swoim portfolio pracami dla Kojima czy też Gameloft. Zatem czy tym tytułem AAA jest to SilentHill?
Warto wspomnieć, że początkiem tego roku Akira Yamaoka zapowiedział gorący tytuł o którym wszyscy chcą usłyszeć, nie ukrywam był „hype train”, co więcej w innym miejscu możemy przeczytać, że kompozytor pracował nad dwoma tytułami dla Bloober. Jednak na TGS 2021, póki co nic nie pokazano i wg słów nie zostanie zapowiedziane.


W czerwcu 2021 pojawiło się ESPI o współpracy z Konami, a w zasadzie o jej zacieśnieniu – ale uwaga nie było komunikatu informująego o jej rozpoczęciu!

Sam prezes Babieno nie może powiedzieć nic więcej poza:
„Przedsmakiem tego, co czeka naszą firmę w przyszłości, jest umowa z globalnym wydawcą i światowym liderem branży. Zarówno pod kątem wartości całego kontraktu, jak i samego projektu to jedno z największych przedsięwzięć polskiego rynku gier”
źródło
A do tego z okazji 13 lecia spółki (Wszystkiego najlepszego!) dostajemy zapowiedź nowych projektów B i C, aby dowiedzieć się czym one są zapoznaj się materiałem filmowym o tu! Wiemy, że projekt C jest jeszcze większy niż projekt B* (realizowany z Konami), wydawcą nie jest byle kto bo to światowy wydawca gier Take-Two Interactive, który ma swoim portfelu takie tytuły jak poniżej.

Co tu mówić wcześniej Microsoft, teraz Konami i Take-Two… ktoś idzie do ekstraklasy 🙂
Na zakończenie parę słów o obecnych notowaniach i sytuacji „na kursie”. Spółka konsoliduje się od ponad roku, akumulacja trwa w najlepsze lecz pomimo bardzo dobrych wiadomości z rynku ciągle nie może dojść do wybicia górnego ograniczenia. Spółka nadal jest w trendzie wzrostowym i nie można powiedzieć, że inwestorom indywidualnym znowu ktoś „na bananie” rozdaje „palta”. Z drugiej strony pytanie, kiedy rynek zauważy umowy o współpracy z Konami i Take-Two Interactive? Trudno powiedzieć, bo to spółka dla ludzi o mocnych nerwach i to nie tylko ze względu na specjalizację w horrorze psychologicznym, ale również ze względu na fakt iż mogą dostać w najmniej spodziewanym momencie tzw. „szpilę” 🙂
Pozdrawiam!

Comment on “Spółka dla ludzi o mocnych nerwach?”